Environment studies


Mainly trying to figure out how to show textures and chaotic shapes…
I tried different types of brushes and workflows on each one of them, but I really like that rake brush :smiling_face_with_three_hearts:

The desert rock one came out the best tho.

38 Likes

Nice colors and compositions.

1 Like

Really cool pics and lovely subjects. IMHO I like first one even more (top left).
How about softening the light shaft edges in the 4th ? (bottom right )

1 Like

Thanks!
I was thinking that I should soften it, but decided that “nah, it ads a nice visual punch”

Nicely done! Where did you collect the references for the studies?

1 Like

Good ol’ Pinterest! That’s where I get pretty much any reference and study material.

1 Like

I always loved paintings where you could see all the brushes imperfections by zooming in, but the overall formed a very realistic and harmonic composition.
Well done :slightly_smiling_face: :+1:

1 Like

Thanks you!

They are stunning! The forest scenes are my favorite only because i grew up among the trees :smiley:

1 Like

Yeah me too! I really hate living in the city now, only thing I want is to go back living in the god dang bush XD

Nice! Really like the light rays in the bottom right one.

1 Like

Interesting! I never used Pinterest, tried it out, and it’s pretty amazing! Thank you!

1 Like